FANDOM

Star Wars Episòdi VI: Lo Retorn del Jedi es una pellicula de sciéncia-ficcion de 1983 que foguèt dirigida per Richard Marquand, basat en lo guidon de George Lucas e Lawrence Kasdan e amb Lucas coma productor executiu. Cronologicament es la sièisena pellicula de la saga Star Wars, la tresena en èsser realizada e la primièra a usar THX.

Lo film se desvolòpa aperaquí un an après los eveniments de L'Empèri Contraataca. Lo dolent Empèri Galàctic jos las òrdres de l'emperaire Palpatine, bastís una segonda Estela de la Mòrt amb l'objectiu d'aplacar l'Aliança Rebèla. Mentre Palpatine supervisa los estadis finales del bastiment de l'estacion l'Aliança Rebèla, envia un atac amb l'intencion de la destruir. Mentretant, Luke Skywalker, un cap rebèl e mèstre Jedi, lucha per traire del costat escur Darth Vader, lo sieu paire.

David Lynch e David Cronenberg foguèron considerats per dirigir lo projècte abans d'escuélher a Marquand. L'equipa de produccion se basèt en la storyboard de Lucas pendent la preproducció. Mentre s'escriviá lo guidon, Lucas, Kasdan, Marquand e lo productor Howard Kazanjian foguèron doas setmanas en discutint d'idèas per lo desvolopar. Lo rodatge debanèt a Anglatèrra, Califòrnia e Arizòna de genièr en març de 1982; Lucas manejà la segonda part del trabalh. La produccion de la pellicula se realizèt amb grand secrèt per evitar l'especulacion de prèses e la nomenèron «la Culhita blava».

La pellicula s'estreèt lo 25 de mai del 1983 e recebèt criticas generalament positivas. A agut unas intradas de 475 milions de dolars dins tot lo mond. Se son realizats de divèrses vidèos casolans, produccions teatralas e revisions de la pellicula dempuèi la siá estrea. Es la darrièra pellicula de la trilogia originala. La saga Star Wars contunha amb La Menaça Fantauma, la primièra de la trilogia preqüela. La sequèla, un episòdi VII foguèt anonciat lo 30 d'octòbre del 2012 e es previst la siá estrea lo 2015.

Also on FANDOM

Random Wiki