FANDOM

Star Wars Episòdi IV: Una Nòva Esperança, coneguda en los sieus inicis simplament coma Star Wars, es una pellicula de sciéncia-ficcion que s'estreèt lo 25 de mai de l'an 1977, e foguèt escricha e dirigida per George Lucas. Foguèt la primièra pellicula que s'estreèt de Star Wars e la quatrena en tèrmes cronologics intèrnes de la saga. Los dos films subsegüents contunhèron amb la trama originala (L'Empèri Contraataca e Lo Retorn del Jedi), del temps que la nòva trilogia (La Menaça Fantauma, L'Atac dels Clons e La Venjança dels Sith) descriu los eveniments prealables a Una Nòva Esperança, en virant entorn de l'antagonista principal Darth Vader. L'estrea de la sequèla provoquèt un cambiament en lo títol original de la pellicula, que passèt a incorporar lo nombre d'episòdi IV e lo sostítol Una Nòva Esperança.

A comptar de la siá estrea mondiala, lo 25 de mai del 1977, es estat considerada coma una hita en l'istòria del cinèma, principalament per l'usatge d'efièches especiales innovadors pendent aquela epòca. De mai, es una de las pelliculas mai reüsidas de totes los tempses, aital coma una de las mai influents en la cinematografia contemporanèa. Obtenguèt sièis prèmis Oscar d'un total de dètz nominacions (en comprenent la de «melhor pellicula», lo que perdèt davant Annie Hall de Woody Allen).

Lo guidon foguèt redigit per George Lucas mentre dirigissiá lo sieu primièr longmetratge, influenciat principalament pels comics de Flash Gordon, las pelliculas sus samurais d'Akira Kurosawa e l'òbra The Hero with a Thousand Fagas de Joseph Campbell. En finalizar lo Festival de Cannes de 1971, Lucas signèt un acòrdi amb la productora Universala Studios per realizar doas pelliculas, que mai tard se convertirián en American Graffiti e Star Wars. Lo despartiment foguèt integrat per: Mark Hamill, Harrison Ford, Carrie Fisher, Peter Cushing, Alec Guinness, Anthony Daniels, Kenny Baker, Peter Mayhew e David Prowse, lo rodatge foguèt realizat a l'estepa tunisiana, Londres e Guatemala. Los efièches especiales anèron a la carga d'Industrial Light & Magic, entrepresa creada especificament per aquela pellicula.

La trama descriu l'istòria d'un grop de guerrilhèrs -coneguts coma l'Aliança Rebèla- l'objectiu que n'es destruir l'estacion espaciala Estela de la Mòrt, creada per l'opressor Empèri Galàctic. Dempuèi una perspectiva generala, l'istòria s'enfoca en un jove granger nomenat Luke Skywalker, qui de manièra subta se convertirà en un eròi quand acompanha lo mèstre Jedi Obi-Wan Kenobi en una mission que lo portarà a se jónher a l'Aliança Rebèla per los ajudar a destruir l'estacion espaciala de l'Empèri.

Star Wars Se convertiguèt en la pellicula mai taquillera de totes los tempses, en atenhent una chifra superiora a 775 milions de dolars nòrd american. Lo recòrd lo mantenguèt fins a 1982, an en qué foguèt superat per TE, l'extraterrèstre de Steven Spielberg. Lo 1989, la filmotèca National Film Registry de la Bibliotèca dels Estats Units apondèt lo títol a la categoria «pellicula culturala, estetica o istoricament importanta», del temps que lo guidon de Lucas foguèt nomenat pel grèmi Writers Guild of America coma un dels melhors jamai redigits.

Also on FANDOM

Random Wiki